پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112101
از ابزارگي براي توهين در «معصوميت مسلمانان» تا تکذيب نقش!
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 985

اين موضوع در مورد همه فيلمها و محصولاتي که در سينماي آمريکا توليد ميشود به طور تقريبي يکسان است و به همين علت بسياري بر اين موضوع تاکيد دارند که در بسياري از فيلمهاي هاليوودي سناريو بارها از سوي کارشناسان اجتماعي و روانشناسان مورد بررسي قرار ميگيرد.

با توجه به همين موضوع نميتوان ساخته جديد «سم باسيل» که فيلمي سراسر توهين آميز است را يک اثر يک هفتهاي و يا يک ماهه دانست. چرا که مسائل مطرح شده در فيلم، نشان ميدهد اهداف خاصي در پشت پرده آن درميان است که حاصل زماني کوتاه مدت نيست. به ويژه که در اين فيلم به پيامبر مسلمانان جهان به طور مشخص توهين و انواع و اقسام مسائل غيراخلاقي نسبت داده شده است و در اين راه اين سرمايه گذاران يهودي بودهاند که بودجه اين فيلم را تهيه کردهاند.

برخي از بازيگران اين فيلم بلافاصله يک روز پس ازگسترش اعتراضات مسلمانان سراسر جهان، از داستان اين فيلم ابراز بياطلاعي کردهاند و به اين مسئله اشاره دارند که از اصل داستان و توهين به پيامبر مسلمانان بي اطلاع بودهاند. آن چنان که 80 هنرمندي که در فيلم ايفاي نقش داشتهاند در بيانهاي اظهار کردهاند: "ما از اينکه اين شخص با تغيير محتواي فيلم و ترجمه غلط متن فيلمي که ما در آن بازي کرديم از وجود ما سوء استفاده کرده بسيار خشمگين هستيم و محتواي کلي اين فيلم مورد پذيرش ما نيست و از محتواي آن اطلاعي نداشتهايم.

اين صحبتهاي آنان در حالي مطرح مي شود که داستان اين فيلم و مطالب بيان شده در آن آنقدر واضح و آشکار است که با گذشت زمان اندکي از ابتداي شروع فيلم هر بيننده غير حرفهاي در امور سينما، متوجه آن ميشود. نکته جالب اينجاست که افرادي همچون ساندي گارسيا، بازيگر اسرائيلي فيلم بدون توجه به افکار عمومي و مسائلي که تا حدود زيادي آشکار شده، باخبر بودن خود از داستان فيلم را به شدت تکذيب ميکند. همچنين يکي ديگر از بازيگران اين فيلم که با خبرگزاري فرانسه مصاحبهاي داشته در مصاحبه خود از فريب خوردن توسط کارگردان اين فيلم يعني «معصوميت مسلمانان »خبر داده و تاکيد ميکند که نام اين فيلم در هنگام ضبط «جنگجويان صحرا» بوده که به نظر اين بازيگر بعدها تغيير کرده است.

تمام اين صحبتها که تنها بخشي از واکنشهاي دست اندرکاران و بازيگران اين فيلم توهين آميز محسوب ميشود در شرايطي در صدر اخبار اين روزهاي رسانههاي جهان قرار گرفته که در عرف امروز سينماي جهان و حتي در کشورهاي کوچک و غير صنعتي هم دست اندرکاران يک فيلم از سناريو و محتواي اين فيلم آگاه هستند و با همين آگاهي قرار داد امضا مي کنند. همين مسئله سبب شده که کارشناسان سينمايي و افکارعمومي مسلمانان نسبت به اين اظهارات ترديد جدي داشته باشد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html